lørdag den 18. august 2012

Opgave - Hvad er geografi

jeg har fået en opgave af min geografi lære hvor jeg skal besvare nogle sprøgsmål som hun har givet mig og her kommer de...

Hvad er geografi?
Geografi er noget om både mennesker og naturen. Der er stor foreskel på mennesker i hele verden.. Fx. i Nepal hvor de kan bære flere kilo på deres hoved og hvis vi prøvede at gøre det ville vi brakke vores hals.. Og narturen er der også en stor foreskelv på fx. er der 25 grader i oktober  hvilket ville blive betraktet som sommer i Danmark og der går de med dyn jakker....

Hvor møder du geografiske problemstillinger i din hverdag?
jeg møder geografiske problemstillinger hver gang jeg skal i skole og
 hjem.... jeg skal med bus og tog og det tager 30min for mig og kommer hjem fra skole...

Og hvorfor er de geografiske?
det er det fordi at der er omkring landet...

Hvad intrasere mig mest inde for geografi?
det der intresere mig mest inden for geografi er de andre kulture...

Hvorfor?
jeg kan godt lide og lære omkring de andre kulture i hele verden...

Forklar hvad du forstår ud fra modellen....
det jeg forstår ud fra modellen er at vi hjelper trærene med at leve og de hjelper os med at leve da de    laver ilt og det er det vi lever af, og vi laver co2 som er det de lever af...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar