søndag den 19. august 2012

Opgave - Hvad er geografi

Hvad er geografi?
Geografi er viden om lande, de forskellige klimaer og om kontinenterne. Kultur og økonomi er bl.a. også en stor del af faget.

Hvor møder man geografiske problemstillinger i hverdagen? Og hvorfor er de geografiske? 
Hvis man f.eks. tager svinekød med til en klassefest, og der er en fra klassen som ikke må spise det, fordi personen er muslim.
Dette eksempel var geografisk da det handlede om kultur.

Hvad interesserer dig mest inden for geografi? 
Jeg interesserer mig mest for lande og deres sprog. Jeg tror det interesserer mig mest, da jeg godt kan lide at sammenligne Danmark med andre lande.

Forklar hvad du ser ud fra modellen: 
Modellen viste mig at alt hænger sammen når det kommer til geografi. Altså- hvis der kommer en kæmpe naturkatastrofe, der ødelægger et helt land, som ville ødelægge et samfund, som har en hvis kultur.

-Karoline
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar