torsdag den 16. august 2012

Opgave - Hvad er geografi

1. Gerografi kan handle om verdensdele og om folks kultur og hvordan der er forskelle mellem landes økonomi og  klima forskelle.

2. Jeg møder mange problemstillinger i min hverdag og en af dem er bare ved af trække vejret og en anden er når jeg sidder i bussen på vej til skole. Der kommer en masse CO2 og CO2 fører til en masse klimaforandringer hvilke kan fører til  naturkatastrofer.

3. Det der faktisk interesserer mig mest indenfor geografi er alt det med pladetektonik og bare alt det med hvordan verden har forandret sig siden vores oldeforældres tid. Og også hvordan verden har forandret sig fra at være noget hvor alle lande lå op af hinanden og så  til at være spredt.

4. Altså ud fra modelen forstår jeg at samfudet bestemmer mennesket og dets levevilkår og det former kulturen som fører til naturen som så påvirker mennesket og dets levevilkår.

Hilsen   Laura C.R.Z

Ingen kommentarer:

Send en kommentar