torsdag den 23. august 2012

Opgave - Hvad er geografi

Hvad er geografi?

Geografi er fx. samfund - om hvordan samfundet fungere, og hvor store indbyggertalene er i de forskellige lande. Jeg tror også geografi er noget med økonomien - om hvordan økonomien er i de mange lande, og hvor forskellig den er. Jeg tror også klimaet er geografi, om hvordan klimaet ændrer sig.

Hvor møder i gerografiske problemstillinger i jeres hverdag - og hvorfor er de geografiske?

Når man står op om morgenen, er vejret aldrig det samme, på grund af klimaforandringerne.

Hvad interesserer dig mest inden for geografi - hvorfor?

Det gør lande, fordi jeg syntes det er ret spændende.Og det gør de fordi at jeg syntes det ret spændende om hvor de forskellige lande ligger henne, og hvilket verdensområde det ligger i.

Forklar hvad du forstår ud fra modellen:

Jeg forstår den som om, at alt hænger sammen - altså at menneskets og dets vilkår, er grunden til Naturen, Samfundet og Kulturen.

Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar